Portugalska maloprodajna grupacija Sonae u prvoj polovici 2025. godine dosegla je stopu recikliranja od 91 % za plastičnu ambalažu proizvoda svoje privatne robne marke što predstavlja značajan porast u odnosu na stopu od 72 % postignutu u 2019. godini.
Cilj za ambalažu
Prije šest godina grupa Sonae je postavila cilj da do kraja 2025. sva ambalaža privatne robne marke bude reciklabilna, višekratno upotrebljiva ili kompostabilna.
Trgovac je priznao da postizanje cilja od 100 % do kraja ove godine trenutačno nije izvedivo zbog kombinacije tehnoloških ograničenja unutar lanca vrijednosti, kao i izazova u ponašanju potrošača.
Određene vrste plastike ostaju ključne za očuvanje, sigurnost i rok trajanja proizvoda, dodaje se, dok se druge suočavaju sa značajnim preprekama u sortiranju i obradi za recikliranje velikih razmjera. Nadalje, neispravno sortiranje potrošača, nedostatak navika recikliranja ili ograničen pristup mjestima za prikupljanje ometaju ukupnu stopu oporabe tehnički reciklirajuće ambalaže.
“Neuspjeh je bio samo početak”
Kako bi se riješile ove prepreke, Sonae je pokrenuo novu inicijativu pod nazivom “Neuspjeh je bio samo početak”. Ova kampanja ima za cilj istaknuti kontinuiranu predanost trgovca, proslaviti postignuti napredak te mobilizirati industriju i javnost kako bi prevladali preostale izazove.
Sonae aktivno surađuje s institucijama poput Sociedade Ponto Verde i Smart Waste, kao i s industrijskim partnerima, kako bi razvila inovativna rješenja za kružni dizajn, istražila održive alternativne materijale i provela kampanje za podizanje svijesti potrošača.
Ovi napori dio su šire Strategije održivosti tvrtke Sonae, koja se fokusira na poboljšanje učinkovitosti resursa, smanjenje otpada i integraciju načela kružnog gospodarstva.
“Dosizanje stope recikliranja od 91 % za plastičnu ambalažu privatnih marki izvor je velikog ponosa za Sonae, što je omogućeno samo zato što smo postavili tako ambiciozan cilj i rok. Pokazujemo da je put težak, ali nužan i da se mora nastaviti. Samo uz sudjelovanje svih moći ćemo prevladati tehnološke, operativne i kulturne barijere te, kao zemlja, predvoditi ovaj pokret”, komentirao je Daniel Fonseca, direktor brenda i komunikacija tvrtke Sonae.



