PepsiCo je smanjio upotrebu djevičanske plastike za 5 % u 2024., premašivši godišnji cilj od 2 %, stoji u ESG izvješću tvrtke za 2024. Ovo je prvo takvo izvješće tvrtke koje detaljno opisuje napredak prema svojim novo postavljenim ciljevima održivosti objavljenima u svibnju.
Glavni direktor za održivost Jim Andrew rekao je za Packaging Dive ovog proljeća da tvrtka želi biti transparentna sa svojim promjenama i javno raspravljati obrazloženja. Od najave programa održivosti PepsiCo Positive (pep+) 2021. godine, “Mnogo smo naučili, a svijet se puno promijenio, pa smo htjeli uključiti ta saznanja i te vanjske stvarnosti”, rekao je Andrew.
Ažuriranja ciljeva slijede nakon što je PepsiCo prošle godine u svom ESG izvješću za 2023. godinu naznačio da je malo vjerojatno da će ispuniti određene ciljeve održivosti za 2025. godinu.
Ambalaža ostaje jedno od ključnih područja fokusa tvrtke na održivost, a novo ESG izvješće navodi da je “održivi pristup ambalaži utemeljen na viziji stvaranja svijeta u kojem ambalaža nikada ne postaje otpad”. Vizija tvrtke usredotočena je na tri temeljna načela: smanjenje, recikliranje i ponovna upotreba.
Prilagodbe plastike
U svibnju je PepsiCo odustao od svog cilja smanjenja apsolutne tonaže djevičanske plastike dobivene iz neobnovljivih izvora za 20% do 2030. godine. Tvrtka umjesto toga cilja smanjiti djevičansku plastiku za 2 % svake godine do 2030. godine, misleći prvenstveno na primarnu plastičnu ambalažu na ključnim tržištima. U 2024. godini smanjena je upotreba djevičanske plastike za otprilike 5 %, navodi se u izvješću.
U prošlosti se tvrtka borila sa smanjenjem upotrebe djevičanske plastike. U 2023. godini izvijestila je o povećanju apsolutne tonaže djevičanske plastike dobivene iz neobnovljivih izvora za 11%.
U smjeru novog cilja korištenja 40% ili više recikliranog sadržaja u svojoj plastičnoj ambalaži do 2035. godine, PepsiCo je 2024. godine dosegao oko 15 %. Prethodni cilj bio je 50 % do 2030. godine.
Napredak u višekratnoj, reciklabilnoj i kompostabilnoj ambalaži
Još jedan obnovljeni cilj je da najmanje 97 % PepsiCo ambalaže bude višekratno upotrebljivo, reciklirajuće ili kompostabilno (RRC) do 2030. godine. U 2024. dosegnuto je 93 % za primarnu i sekundarnu ambalažu na ključnim tržištima. Izvorni cilj bio je 100 % reciklabilna, kompostabilna, biorazgradiva ili višekratno upotrebljiva ambalaža do 2025. godine.
Neki RRC potezi u 2024. godini uključivali su promjenu boje boca Mountain Dew u Pakistanu iz tamnozelene u svijetlozelenu kako bi se uskladili s lokalnim standardima recikliranja, prelazak s etiketa za cijele boce koje se skupljaju na etikete za djelomično omotavanje boca za Pepsi Black u Kini te uvođenje onoga što PepsiCo naziva prvom 100 % recikliranom PET bocom za gazirana pića u Tajvanu za 7UP.
Smanjenje emisija
Tvrtka je također izvijestila o podacima o emisijama. Zabilježila je napredak od 18 % u 2024. prema svom cilju da postigne 50 % smanjenje emisija iz opsega 1 i 2 do 2030. godine, u usporedbi s početnom vrijednošću iz 2022. godine. Prije svibnja, taj je cilj bio smanjenje od 75 % do 2030.



