Globalni proizvođač ambalaže Elopak predstavio je novi karton za svježe tekućine u rashlađenim distribucijskim lancima. U usporedbi s pakiranjima izrađenim od standardnog kartona, prirodni bijeli karton smanjuje ugljični otisak ambalaže do 14 %. Dizajniran je u suradnji s Elopakovim dugogodišnjim partnerom Stora Enso, s ambicijom da bude dostupan u cijeloj liniji kartona Pure-Pak tvrtke na svim tržištima, prenosi portal Sustainable packaging news.
Novi karton nudi sve funkcionalnosti i zaštitu kvalitete kao Elopakov standardni bijeli karton, ali uz dramatično smanjenje emisija ugljika. Obrađen je specijaliziranim postupkom, stvarajući prirodno glatku vanjsku površinu i pružajući iste performanse kao i tradicionalni premaz koji se koristi u standardnim kartonima za pića. Ovaj postupak omogućuje smanjenje količine plastičnog premaza (tj. polietilena), što dodatno uklanja ugljični otisak kartona.
“Oslanjajući se na desetljeća inovacija, karton Pure-Pak ostaje ikona u pakiranju na bazi vlakana. Uvođenjem prirodno bijelog kartona (Natural White Board), kupci mogu dodatno značajno smanjiti svoj ugljični otisak”, rekao je Uwe Schulze, izvršni potpredsjednik za proizvode i razvoj u Elopaku.
“Ova najnovija inovacija omogućuje našim kupcima da odaberu održivije rješenje za pakiranje, a istovremeno imaju koristi od tradicionalnog bijelog kartona koji nudi veću fleksibilnost dizajna i ističe se na policama supermarketa“, dodao je.
Razvoj novog bijelog kartona slijedio je slične principe kao i Elopakov prirodni smeđi karton (Natural Brown Board), koji je prvi put predstavljen 2017. godine. Oba kartona nemaju premaz od gline, što minimizira njihov ugljični otisak. Prirodni smeđi karton izrađen je od potpuno nebijeljenih papirnih vlakana za čiju proizvodnju je potrebno manje energije i kemikalija.
Novi bijeli karton koristi izbijeljena vlakna samo u gornjem sloju kartona, pružajući čistu bijelu završnu obradu, a istovremeno koristi manje polietilena od standardnog kartona.
“Otkad se Natural Brown Board pokazao kao hit, nastavili smo s razvojem proizvoda kako bismo proširili mogućnosti za vlasnike robnih marki koji preferiraju bijelu završnu obradu na svojim pakiranjima. Sveukupno, ponosni smo na ovu inovaciju i drago nam je što surađujemo s našim dugogodišnjim partnerom Elopakom kako bismo tvrtkama i potrošačima pružili više mogućnosti za održivu ambalažu“, objasnio je Michael Olsson, voditelj tehničkog računa u Stora Enso.
Norveška organska mljekara Rørosmeieriet bila je prva tvrtka koja je isprobala pakiranja izrađena od novog kartona za svoju liniju organskog mlijeka. Tvrtka, koja je prethodno bila prvi Elopakov kupac koji je usvojio Natural Brown Board, mogla je lako integrirati kartone s novim bijelim kartonom u svoje postojeće Elopak strojeve za punjenje.



